گنجاندن حقوق شهروندی در متون دانشگاهی | ایجاد معاونت حقوق بشر در دادگستری

گنجاندن حقوق شهروندی در متون دانشگاهی | ایجاد معاونت حقوق بشر در دادگستری

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت دادگستری بر ضرورت ت
اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت دادگستری بر ضرورت توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحقق حقوق شهروندی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، دكتر محمد فرهادی درباره ظرفیت‌های تحقق حقوق شهروندی توسط وزارت علوم، گفت: کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی و شورای پژوهش در علوم انسانی می‌توانند مسئله حقوق شهروندی را پیگیری کنند. علاوه بر این مسائل آموزش و حقوق شهروندی برای جامعه آموزشی و دانشجویی نیز قابل پیگیری است.

وزیر علوم به جمعیت دانشجویی و آموزشی کشور اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 76 هزار عضو هیئت علمی و 4 میلیون و 800 هزار دانشجو در کشور در حال فعالیت هستند که این جامعه هدف می‌توانند در موضوع تحقق حقوق شهروندی نقش اساسی ایفا کند.

فرهادی افزود: در راستای اجرای این تفاهم‌نامه و با توجه به ظرفیت‌های موجود، وزارت علوم می‌تواند راه‌های اشاعه حقوق شهروندی را در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی دنبال کند.

وزیر علوم ادامه داد: مسئله حقوق شهروندی در حوزه نخبگان و دانشگاهی قابل پیگیری است و این مسئله می‌تواند در رشته‌ها و متون مختلف دانشگاهی نیز قرار گیرد.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نيز درباره اهمیت حقوق شهروندی گفت: در راستاي ضرورت كسب آگاهی‌های لازم توسط مردم، رئیس‌جمهوری از ابتداي دولت يازدهم در مورد جایگاه حقوق شهروندی در جامعه تاکید ویژه‌ای داشت.

وزیر دادگستری با اشاره به تناسب کاری وزارت دادگستری با حوزه حقوق شهروندی، از راه‌اندازي معاونت حقوق بشر در وزارت دادگستری خبر داد و گفت: می‌توان مسئله حقوق شهروندی را در ابعاد آموزش، پژوهش و تولید علم پیگیری کرد.

تفاهم‌نامه همكاري وزرات علوم و وزارت دادگستري در زمينه حقوق شهروندي به منظور بسط و توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی، پژوهشی و اجرایی برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های امضا شد.